Tradycyjne biuro dla małej firmy kontra biuro wirtualne

Co to jest biuro wie chyba każdy. Miejsce, w którym się pracuje, przyjmuje klientów, odbiera telefony. Biuro powinno być wyposażone w niezbędne urządzenia komputerowe, służące do rozmów, wysyłania wiadomości, drukowania. Praktycznie każda firma wymaga posiadania swojego biura, jako miejsca do korespondencji, czy faktycznego wykonywania pracy. Na rynku pojawiło się jednak nowe pojęcie – biuro wirtualne. Czy zastąpi ono tradycyjne biura dla małych firm? A może jednak zwykłe biuro jest bardziej funkcjonalne?

Biuro wirtualne to miejsce, do którego nie przychodzi się pracować. To jedynie adres naszej firmy oraz pewien stopień obsługi. Kupując wirtualne biuro zyskujemy adres do korespondencji. Przychodzą do niego listy, które obsługa skanuje i wysyła pocztą internetową na adres e-mail albo kopiuje dokumenty. W ramach umowy firma jest także obsługiwana przez sekretariat, często wielojęzyczny, który odbiera połączenia i przekierowuje na telefon komórkowy przedsiębiorcy. To pozwala na ograniczenie ilości pracy przy łączeniu telefonów (nie zawsze chcianych) czy odbieraniu listów (także zwykle związanych z reklamami, a nie faktycznie z działalnością firmy). Jednak sama praca wykonywana jest w innym biurze albo w mieszkaniu.

Biuro dla małej firmy, to tradycyjne, ma zupełnie inną formę. Wynajmując biuro w Krakowie zyskujemy miejsce do pracy, spotkań z klientami, rozmów telefonicznych, otrzymywania korespondencji, mamy adres, ale i miejsce parkingowe. To faktyczne biuro, w którym wykonujemy zlecenia, zatrudniamy pracowników, podpisujemy umowy, możemy składować dokumenty czy projekty, jest czynne od – do i w dużej mierze jest wizytówką naszego przedsiębiorstwa, nawet jeśli jest wielkości niewielkiego pokoju. Trudno więc, by zostało one do końca wyparte przez biura wirtualne, jednak to drugie jest ciekawą alternatywą dla firm większych, rozbudowujących swoją sieć filii, chcących zyskać adres w kolejnym kraju, czy mieście, ale nie potrzebują pomieszczeń do spotkań z klientami lub samodzielnie jeżdżą do klientów.